İşletmenizin ya da ürününüzün ismine karar verdiniz. Logonuzda var. İsminizi tescil ettirmek istiyorsunuz. Karşınıza bu aşamada çıkacak marka ile ilgili hem bugün hem de gelecekte çıkması olası potansiyel bir sorun var. Bu sorunun adı marka sınıfı seçimi yani marka emtia seçimi denilebilir. Peki nedir bu marka sınıfı?
Türk Patent ve Marka Kurumu’nun belirlediği 45 sınıf(emtia) vardır. Türk Patent, bu marka sınıflarını yaptığınız işe, faaliyete, ürünün cinsine, ne ürettiğinize gibi ayırmıştır. Yani sizden kısacası tescillenmesini istediğiniz marka ismi dışında birde ne iş yaptığınızı bilmek istiyor. Ancak buna karar vermeden önce faaliyetlerinizi iyi bilmeniz gerekiyor. Yani diyelim ki emlak işi yapıyorsunuz. Ama birkaç ay sonra otomotiv işine de girmeyi düşünüyorsunuz. Baştan hem emlak sınıfı için hem otomotiv için seçim yaparsanız faydanıza olacaktır. Kafanız karıştı değil mi?
İsterseniz sitemizdeki araçları kullanarak ve örnekleyerek sizlere anlatalım.
Markada faaliyetlerinizin karşılığı olan 45 sınıf vardır. 1’den 35’e kadar olan sınıflar üretim ile alakalı, 35’ten 45’e kadar olanlar hizmetle alakalı olup 35 her türlü satış sınıfıdır.
Marka sınıf kadar koruma sağlar. Ne kadar sınıfa sahipseniz o sınıflarda kimse markanızı kullanamaz.
Her bir sınıfın içerisinde birden fazla faaliyet vardır. Önemli olan sizin sınıfın içinde geçen hangi faaliyeti yaptığınızdır.
Unutmayın. Sınıfınızı belirlerken işletmenizin şu an yaptığı faaliyetler veya ileride yapacağınız faaliyetlere göre verdiğiniz hizmet türü ya da üretip satışını yaptığınız ürünün kategorisi önemlidir.
Marka tescil başvurusu yapıldıktan sonra sınıf ekleme yapamazsınız. Eklemek istediğiniz sınıfla yeni bir marka başvurusu yapmanız gerekir. Marka başvurusunda günlerin, dakikaların hatta saniyelerin önemi vardır. Size uyan ancak seçmediğiniz marka sınıfını başka biri o sınıftan markasını tescilleyebilir ve siz o faaliyeti o sınıftan kullanamazsınız. O yüzden başlangıçta marka sınıfınızı dikkatli seçiniz.
Sizler için birkaç örnek hazırladık. Linkle sayfanın altında tabloyu inceleyerek faaliyetlerinize marka sınıflarına bakarak seçebilirsiniz.
Telefonla Destek;